PO125 Insufficient Coolant Temperature For Closed Loop Fuel Control - недостаточная температура все-таки будет
PO173 - на трассе иногда загорается, в городе тухнет
PO442 - пошел на ebay заказывать крышку, на разборах не нашел.
Стас, не читай коды на ночь.. :-)
Хоть коды ОБД и должны быть замыслу едиными, увы таковыми не являются и различаются у разных
производителей, и к тому же некоторые позиции вообще отданы на откуп производителям, поэтому
еще и желательно смотреть коды в трактовке производителя машины!
Так что вот тебе еще полезная ссылочка - http://www.multitronics.ru/kody/
Ну ежели по англицски - из оригинала
P0125(2) Excessive Time To Enter Closed Loop Fuel Control
P0125: EXCESSIVE TIME TO ENTER CLOSED LOOP FUEL CONTROL
Set Criteria
At least 30 seconds have passed since engine started. Engine coolant temperature is more than 178°F (81°C). Engine speed is 1800-3500 RPM. Volumetric efficiency is 16-62 percent. Code will set if system does not enter closed loop control within 30 seconds of engine entering air/fuel mixture ratio feedback zone. Monitor is run only once per drive cycle.
Probable Causes
Heated Oxygen Sensor (HO2S) failed.
Fuel injector failed.
Fuel pressure regulator failed.
Fuel pump failed.
Fuel filter clogged.
Air intake system leak.
Exhaust system leak.
Powertrain Control Module (PCM) failed.
P0170 & P0173: FUEL TRIM MALFUNCTION
Code will set if long-range fuel correction is less than -12.5 percent, or more than +12.5 percent, for 5 seconds. Code will also set if short-range fuel correction is less than -30 percent, or is more than +25 percent, for 5 seconds.
Probable Causes
VAF sensor failed.
Fuel injector failed.
Incorrect fuel pressure.
Air intake system leak.
HO2S failed.
Engine Coolant Temperature (ECT) sensor failed.
Intake Air Temperature (IAT) sensor failed.
Barometric Pressure (BARO) sensor failed.
Exhaust system leak.
Incorrect fuel used.
Powertrain Control Module (PCM) failed.
Ну и в толмуте есть описание этих ошибок - условия возникновения и возможные причины..